سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد
سرخط خبرها

زارع‌پور: دسترسی به سایت‌های تحریمی ممکن شد| اختلال عمومی اینترنت نداریم+ لینک و فیلم

  • کد خبر: ۱۴۹۴۰۷
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
زارع‌پور: دسترسی به سایت‌های تحریمی ممکن شد| اختلال عمومی اینترنت نداریم+ لینک و فیلم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرویسی با کمک بخش خصوصی راه اندازی شده است که تمامی سایت‌های تحریمی مورد نیاز برنامه نویسان را با سرعت بالا ارائه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره بهبود استفاده از اینترنت در فضای فیلتر شده توسط کشور‌های خارجی، با بیان اینکه پیش از این وعده داده بودیم تا مشکل برنامه نویسان و افرادی که دسترسی به سایت‌های تحریم شده را ندارند و این سایت‌ها توسط غرب فیلتر شده، رفع شود که این وعده محقق شده است، اظهار داشت: بیش از هزار سایت و سرویس اطلاع رسانی برای مردم کشور تحریم شده است، بسیاری از این ابزار‌ها و سرویس‌ها مورد نیاز مشترکان است و در شرایط فعلی، دسترسی به آن‌ها توسط آی پی‌هایی با ابزار‌های فیلتر شکن انجام می‌شود که سرعت استفاده را کند می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد:، اما از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه اندازی شده است که امکان دسترسی به تمام سایت‌های تحریمی را فراهم خواهد کرد. این امکانات در سایتی به آدرس ۴۰۳.online در دسترس قرار گرفته است و برای دوستان حرفه‌ای، ۲۰۰ سرویس پرکاربرد امکان دسترسی فراهم شده است.


حتما بخوانید

درباره سرویس رفع تحریم «۴۰۳» | دسترسی به سرویس‌ها یا دامنه‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند


زارع‌پور در ادامه به رونمایی‌های اخیر این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: روز گذشته از نمونه کیفی ماهواره ناهید ۲ و نمونه پروازی ماهواره طلوع ۳ رونمایی شد و آخرین دستاورد‌های صنعت فضایی کشور به نمایش گذاشته شد.

وزیر ارتباطات همچنین با تاکید بر توسعه پیام‌رسان‌های داخلی گفت: مسائل مربوط به سخت افراز‌های لازم و پهنای باند را برای پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کردیم که حتی با شماره‌های خارجی نیز امکان استفاده از آن‌ها فراهم شده است و امیدواریم برای اینکه مردم از قابلیت‌های این پیام رسان‌ها مطلع شوند، رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیامرسان‌های داخلی با قابلیت‌های خوبی که دارند می‌توانند نیاز میلیون‌ها کاربر روزانه را تامین بکنند، ادامه داد: دو پیام‌رسان‌ داخلی امکان استفاده توسط کاربران خارج از کشور را دارند.

زارع‌پور درباره بهبود شبکه فیبر نوری برای اینترنت در کشور اظهار داشت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، ۸۰ درصد خانواده‌ها قابلیت استفاده از فیبر نوری را خواهند داشت. این پوشش به این معنا است که با درخواست آن‌ها ظرف یک ماه اپراتور زیرساخت لازم را برای استفاده خانواده از فیبر نوری فراهم خواهد کرد. در ۱۰ استان توسعه فیبر نوری شروع شده و برای سایر استان‌ها در حال انجام است. همچنین حدود ۲.۵ میلیون پوشش برای فیبر نوری انجام و برنامه‌ریزی وزارتخانه به گونه‌ای است که سال آینده بتوانیم حداقل آن را به ۱۰ میلیون برسانیم. تا پایان دولت سیزدهم هم امیدواریم وعده پوشش ۲۰ میلیون فیبرنوری را محقق کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه درباره نامه ایران به متا و پاسخ این شرکت گفت: «متا» اگر شرایط ما را بپذیرد و در ایران نماینده معرفی کند از فعالیت در کشور استقبال می‌کنیم. شرکت متا باید بپذیرد که پلتفرم‌هایش بستری برای ناامنی در ایران نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه نامه‌نگاری با مالک شبکه‌های فضای مجازی با وزارت ارتباطات نیست، افزود: از فعالیت هر پلتفرم خارجی با رعایت قوانین و ارائه ضمانت استقبال می‌کنیم.

زارع‌پور همچنین با تاکید براینکه اختلال عمومی اینترنت نداریم، خاطرنشان کرد: ساخت‌و‌ساز برج‌ها می‌تواند مانع آنتن‌دهی و اینترنت در برخی از منازل شود، که با سامانه ۱۹۵ قابل پیگیری است.

وزیر ارتباطات با بیان این نکته که با هرگونه اختلال در اینترنت مخالف هستیم و به شدت با آن برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: قطعی اینترنت در زمان‌هایی که اعلام می‌شود، ممکن است مسائل دیگری مربوط باشد و قابل پیگیری از طرف ما وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->